انواع سلفون

سلفون یکی از لوازمی است که در بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده واقع می شود و پر کاربرد است این محصول از زمان های قدیم وجود داشته و همه ما مواد غذایی را به صورتی بسته بندی می کنیم که آلوده به میکروب و یا حشرات نشود تا آن مواد غذایی بتواند مدت بیشتری دوام بیاورد.ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با محصول و موارد کاربرد آن آشنا کنیم.

تمام هدف ما از گرد آوری این مطالب این است که سطح اطلاعات شما را بالا ببریم پس مطالب را با دقت مطالعه نمایید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در مراسم های ختم و یا عزاداری بر روی خرما، حلوا، میوه و …. می کشند به نظر شما دلیل این کار چیست؟ چرا از سلفون برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می کنیم؟ آیا برای بسته بندی مواد غذایی باید حتما از آن استفاده شود؟ ما در این مقاله قصد داریم که به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

استفاده از بر روی مواد غذایی و یا مواردی که در قسمت بالا ذکر شد مثل حلوا، خرما، میوه و …. به این دلیل است که مواد غذایی را در مقابل نور خورشید ، گرد و غبار ، میکروب و… حفظ نماییم.نور مستقیم خورشید بر روی مواد غذایی باعث فاسد شدن آن می شود و همچنین گرد و غبار و حشرات و باکتری های موجود در هوا باعث می شوند که مواد غذایی را آلوده نمایند. پس بهترین راه برای سالم نگه داشتن مواد غذایی این است که از استفاده نماییم.

سلفون بسته بندی مواد غذایی

به کلیه سلفون های OPP ، CPP ، متالایز ( BOPP )، صدفی و … که با لمینیت روی یکدیگر مقاوم تر می شوند سلفون بسته بندی مواد غذایی می گویند. برای مثال سلفون متالایز می توان به بسته بندی های چیپس اشاره کرد.

نایلون شیرینگ

برای پلاستیک حرارتی جمع شونده یا همان نایلون شیرینگ می توان به پک های ضخیم ۶ تایی آب معدنی اشاره کرد.

انواع سلفون

شیرینگ pvc

برای شیرینگ PVC می توان به پلاستیک های حرارتی کنترل اشاره نمود

سلفون استرچ

این نوع برای بسته بندی آخر پالت ها و تولیدات استفاده می شود که دارای خاصیت کش سانی و چسبندگی است و باعث حفظ ماندن محصول از گرد و غبار و دیگر عوامل خارجی می شد.

دیگر کاربرد های سلفون

از دیگر کاربردهای سلفون به صورت ابتدایی‌ تر می‌ توان به کاورهای cd، پلاستیک‌ های لب چسبدار، سلفون‌ های پاکتی که برای بسته‌ بندی‌ های شخصی فروشگاهی استفاده می‌ شود نام برد، اگر بخواهیم یک مثال دقیق از خود سلفون بزنیم می‌ توان به بسته بندی های نان‌ های فانتزی در فروشگاه‌ ها اشاره کرد.

سلفون opp

یکی از مهم‌ ترین موارد در بسته بندی صنعتی خصوصا برای مواد غذایی است، در فروشگاه های مواد غذایی در بیش از ۷۰ درصد از بسته بندی ها از این ماده به صورت تنها یا لمینت شده استفاده می شود .

سلفون متالایز

سلفون متالایز یا همان پشت نقره ای که به BOPP معروف است نیز در صنعت بسته بندی کاربرد بسیار اساسی دارد، یکی بهترین مثال‌ها برای این نوع بسته بندی می‌توان به پاکت‌های بسته بندی چیپس اشاره کرد که از داخل نقره ای و از بیرون دارای چاپ است.

فواید دیگر سلفون

همانطور که پیشتر نیز قید کردیم سلفون بسته بندی یک محصول واحد نیست بلکه دارای مشتقات زیادی است از همین رو نمی توان کاربرد سلفون را به یک شغل یا صنعت محدود کرد زیرا وسعت کاربرد این محصول آنقدر بالا است که هر روز به نحوه های مختلف ما در بسته بندی های گوناگون با این محصول در ارتباط هستیم. سلفون بسته بندی در انواع مختلفی با روش های تولید گوناگون برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد از همین رو برای درک سلفون و انتخاب بهترین مورد باید اول به نیاز خود و خواص انواع پلاستیک دقت کنید.

انواع روش های چاپ روی سلفون

چاپ روی سلفون با توجه به نوع نیاز شما و کیفیت کاری که می خواهید قیمت گذاری می شود که تعداد رنگ های موجود در تصویر شما تاثیر مستقیمی در قیمت گذاری نهایی خواهد داشت، منظور ما از کیفیت کاری نوع متد و دستگاه چاپی استفاده شده است که به چاپ هلیو، فلکسو و سیلک تقسیم بندی می شود از همین رو با توجه به میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید یک از روش های چاپی را انتخاب کنید.

قیمت چاپ بر اساس تعداد رنگ های موجود در تصویر شما و قیمت ساخت کلیشه محاسبه می شود.

  • چاپ هلیو ۱ تا ۸ رنگ FULL HD
  • چاپ فلکسو ۱ تا ۶ رنگ FULL HD
  • چاپ سیلک

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *