تفاوت-نایلون-و-سلفون

فیلم استریچ چیست؟

فیلم استریچ از جمله ابزارهایی است که توانسته در صنعت بسته بندی مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. چرا که این محصول دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود بوده و کمک بزرگی به تسهیل فرایند بسته بندی کرده است. البته انواع استریچ ها از قدیم‌الایام وجود داشته و عموما با هدف پوشاندن سطح مواد غذایی برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به درون آن استفاده می‌شده است. اما امروزه استریچ ها در انواع مختلفی تولید می گردد. بنابراین افراد می توانند در حوزه های مختلف با هدف بسته بندی از آنها استفاده کنند.

اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم در بازار دو نوع فیلم استریچ وجود دارد : فیلم استریچ مخصوص مواد غذایی و فیلم استریچ صنعتی که به پالت پیچ هم معروف است. استریچ غذایی کاملا بهداشتی بوده و برای بسته بندی گوشت، سبزیجات، میوه… مناسب است. استریچ صنعتی برای بسته بندی کالاهای صنعتی، مبلمان، انواع پالت و بلوک استفاده می شود.
یکی از مهمترین ویژگیهای فیلم استریچ این است که علی رغم ضخامت کم، استحکام بالایی دارد. فیلم استریچ غذایی معمولا در عرضهای 20، 30، 40 و 50 سانت در بازار موجود است. فیلم استریچ صنعتی نیز در عرضهای 5، 10، 15، 40 و 50 سانت وجود دارد.  در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع استریچ، قیمت استریچ، خرید استریچ آشنایی بیشتر با این محصول شما را به همراهی ما تا انتهای این مطلب دعوت می کنیم.

کاربرد-سلفون
فیلم استریچ غذایی

موارد استفاده از استریچ

اگر تا به حال به مبلمان فروشی رفته باشید خواهید دید که با استفاده از استریچ صنعتی مبل ها را بسته بندی کرده اند. به نظر شما دلیل این کار چیست؟ چرا باید با این محصول بسته بندی نمایند؟ بسته بندی مبل ها با استریچ باعث می شود تا آسیبی به پارچه ی مبل وارد نشود تا محصول بدون هیچ خسارت وارد شده ای به مشتری تحویل داده شود.

استرچ غذایی از جمله فراورده های پلاستیکی است که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. این نوع سلفون یک ورق چسبنده باریک و کششی است که می تواند بدون نیاز به چسب به هر سطح صافی بچسبد. کاربرد این محصول، ایجاد پوشش برای محصولات غذایی از جمله میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، قارچ، و انواع شیرینی جات، دسرها و… می باشد. استفاده از استرچ غذایی یک روش اقتصادی برای بسته بندی محصولات غذایی است.

کاربرد-سلفون
فیلم استریچ صنعتی

ویژگی های استریچ خوب

قبل از خرید فیلم استریچ باید ویژگی های آن را به خاطر بسپارید تا در هنگام خرید بتوانید اصل و یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. این ویژگی ها عبارت اند از:

  1. نرم و لطیف و لخت بودن آن
  2. انعطاف پذیری بسیار بالا
  3. میزان چسبندگی آن که باعث می شود هوا به داخل وارد نشود
  4. شفافیت بسیار زیاد
  5. خاصیت کش سانی به اندازه

همانطور که در بالا اشاره شد فیلم استریچ غذایی معمولا در عرضهای 20، 30، 40 و 50 سانت در بازار موجود است. فیلم استریچ صنعتی نیز در عرضهای 5، 10، 15، 40 و 50 سانت وجود دارد. طول و یا مقدار فیلم استریچها در بازار متفاوت است و معمولا با مقیاسهای متر و یارد محاسبه و روی جلد نوشته میشود. همچنین دارای ضخامتهای متفاوتی هستند. امروزه در بازار ایران فیلمهای استریچ صنعتی در ضخامتهای 17 و 20 میکرون و فیلم استریچهای غذایی با ضخامتهای 10، 12، 14، و 16 میکرون یافت میشود. نکته ی بسیار مهم دیگری که لازم به ذکر است این است که قیمت رول ها با توجه به وزن و ضخامت آن محاسبه می شود. بنابر این هنگام خرید رولهای استریچ صرفا به نوشته روی جلد محصول نگاه نکنید و به وزن و ضخامت استریچی که به دور دوک یا بوبین پیچیده شده توجه کنید!

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *